Unia Europejska - Projekty

Aktualności | Szkoła podstawowa Krostoszowice

Strona główna//Aktualności/Nowa szkoła - przyjazna przestrzeń - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja włączająca w SP Krostoszowice

Nowa szkoła - przyjazna przestrzeń - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja włączająca w SP Krostoszowice

30 Września 2024
Nowa szkoła - przyjazna przestrzeń - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja włączająca w SP Krostoszowice

baner

Nowa szkoła - przyjazna przestrzeń - kompleksowy program wsparcia uczniów - edukacja włączająca w SP Krostoszowice

Cel projektu:

Przedmiotem projektu są działania skierowane do gr. docelowej zamieszkującej obszar woj., śląskiego, wsparcie obejmie tj. 40 uczniów (25K i 15M)SP w Krostoszowicach w Gminie Godów oraz 6 nauczycieli. Zaplanowane wsparcie obejmuje także uczniów z niepełnosprawnością oraz z SPE -35 (23K,12M)m.in.: uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami zachowania lub emocji.

Okres realizacji: 01.07.2024 do 30.06.2026 (VII2024 rekrutacja i zakupy).

Działania zaplanowane w projekcie mają na celu zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich uczniów poprzez stworzenie warunków uwzględniających różne potrzeby wspólnie uczącej się grupy do rozwijania potencjału indywidualnego. Celem projektu jest wsparcie uczniów w postaci zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój i naukę zgodnie z potrzebami i umiejętnościami ze wsparciem w pokonywaniu trudności. W projekcie zakłada się wsparcie uczniów w postaci zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój i naukę zgodnie z potrzebami i umiejętnościami, wraz ze wsparciem w pokonywaniu trudności. Rodzaje zajęć:

- teatralno-artystyczne

- zajęcia rozwijające: z matematyki; przyrodnicze dla uzdolnionych; z j. angielskiego rozwijające uzdolnienia

- wyrównawcze matematyka kl. VI i VII

- edukacyjno - terapeutyczne z diagnozą przesiewową

- integracyjne na świetlicy rozwijające kompetencje społeczno - emocjonalne

Zakłada się wsparcie w postaci szkolenia dla nauczycieli z zakresu wykorzystania Musiconu oraz z obszaru tematycznego dotyczącego przemocy w szkole i rówieśniczej (6 K), a także szkolenia dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z Karty Praw Podstawowych i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych(6K).

Łącznie zaplanowano 500 zajęć tj.10 gr. Planuje się zakup niezbędnego doposażenia i pomocy dydaktycznych do realizacji projektu zgodnie z jego założeniami.

Planowane efekty:

Efektem będzie poszerzenie oferty zajęć dodatkowych, w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów.

Wartość projektu:

Wartość projektu: 377 831.62 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 321 156.87 zł

 

REKRUTACJA DO PROJEKTU

 

Termin rekrutacji: 22.10.2024 - 01.11.2024

Forma rekrutacji/kanały rekrutacji:

Deklaracje uczestnictwa/formularz rekrutacyjny można składać:

- w biurze projektu w Szkole Podstawowej im. Gustawa Morcinka w Krostoszowicach

- za pośrednictwem formularz internetowego dostępnego na

 

https://em.firmotron.pl/katalog?token=swIX1s4o3Ncar7hS&cid=2809

 

Kryteria rekrutacji dostępne w regulaminie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

logo

 

Projekt pt. "Stawiam na rozwój" - moja wiedza, moją przyszłością - zajęcia edukacyjne w Szkole Podstawowej w Krostoszowicach.

 

Czas realizacji: 01.07.2020 r. - 30.06.2021 r.

 

Wartość projektu: 241 819,75 zł

 

Wkład Funduszy Europejskich: 217 637,77 zł

 

Celem głównym projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych 48 uczniów Szkoły Podstawowej Krostoszowicach w Gminie Godów poprzez rozszerzenie oferty zajęć dodatkowych oraz zajęć wyrównawczych ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych, a także zwiększenie zakresu wykorzystania metod aktywizujących w nauczaniu, w tym metody eksperymentu w procesie kształcenia w okresie od 1.07.2020 r. do 30.06.2021.

 

W ramach projektu realizowane będą następujące zajęcia:

 

Rodzaj zajęć

Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas kl. 5 - metodą eksperymentu

1 gr po 4 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla klas kl. 5 - metodą eksperymentu

2 gr po 4 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 60h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego klas 7

1 gr po 3 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia metodą eksperymentu z matematyki dla klas 5 - 8

3 gr po 5 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 90h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia metodą eksperymentu z przyrody dla klas 5 - 8

1 gr po 6 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia metodą eksperymentu z chemii dla klas 5 - 8

1 gr po 6 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia metodą eksperymentu z biologii dla klas 5 - 8

1 gr po 2 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia metodą eksperymentu z fizyki dla klas 5 - 8

1 gr po 2 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

Zajęcia rozwijające uzdolnienia metodą eksperymentu z geografii dla klas 5 - 8

1 gr po 2 os (1h/tyg./gr) - 30 godz. na gr - łącznie 30h

 

Grupę docelową wybrano na podstawie badania potrzeb, analizy dokumentów tj. analizy wyników ewaluacji, analizy opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz stałym monitoringu funkcjonowania uczniów w szkole. Dodatkowo przeprowadzono wywiady na lekcji wychowawczej, co umożliwiło sporządzenie diagnozy placówki, która obejmuje potrzeby rozwojowe i psychofizyczne uczniów. Diagnoza wskazała zakres koniecznych do realizacji zadań, które w ramach projektu zostaną zrealizowane. Przygotowana została przez kadrę pedagogiczną oraz Dyrekcję i zatwierdzona przez organ prowadzący. Projekt obejmuje wsparciem 48 uczniów, (w tym 31 Kobiet) z woj. śląskiego z SP w Krostoszowicach w Gminie Godów. Są to uczniowie zamieszkujący w sołectwie Gminy Godów w Krostoszowicach oraz miejscowościach ościennych w woj. śląskim. Grupa docelowa dzieli się na uczniów zdolnych, osiągających wysokie wyniki w zakresie kompetencji kluczowych tj. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka angielskiego oraz uczniów osiągających słabe wyniki zwłaszcza z matematyki oraz języka angielskiego wykazujących deficyty i trudności w nauce. Diagnoza pozwoliła wyszczególnić problemy stanowiące zagrożenie dla prawidłowego kształtowania kompetencji kluczowych oraz uzdolnień uczniów, a także rozpoznać potrzeby uczniów. Określone zostały konieczne do realizacji zadania ujęte w przedmiotowym projekcie. W szkole stwierdzono fakt, iż ograniczona liczba zajęć praktycznych/eksperymentowania wynikająca z niedostatecznego wyposażenia szkoły, determinuje brak zainteresowania uczniów przedmiotami ścisłymi. Uczniowie nie posiadają także umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy w codziennym życiu. Uczniowie oraz ich rodzice są zainteresowani planowaną ofertą edukacyjną w ramach projektu.

 

Rekrutacja ma charakter zamknięty - uczniowie uczęszczający do Szkoły Podstawowej im. Gustawa Morcinka w Krostoszowicach

Przed rozpoczęciem realizacji projektu zostanie zorganizowane spotkanie informacyjne Koordynatora z dyrektorem szkoły oraz nauczycielami, na którym przedstawione zostaną główne założenia projektu, jego cele i rezultaty. Następnie odbędą się spotkania z uczniami oraz rodzicami, zapoznają się oni z regulaminem uczestnictwa. Informacja o naborze do projektu będzie zamieszczona na stronie internetowej szkoły. Nauczyciele przygotują testy sprawdzające wiedzę uczniów, które przeprowadzone zostaną wśród uczniów zainteresowanych projektem oraz sprawdzone przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

Kryteria rekrutacji:

- test kwalifikacyjny;

- opinia nauczyciela ucznia z danego przedmiotu nt. jego wyników;

- średnia ocen.

Pierwszeństwo w dostępie do zajęć wyrównawczych będą mieć uczniowie o najniższych wynikach nauczania z danego przedmiotu, a w przypadku zbyt dużej ilości chętnych drugim kryterium będzie niższa średnia ocen z wszystkich przedmiotów. Na zajęcia dla uczniów uzdolnionych kwalifikowane będą osoby uzyskujące najwyższe wyniki z danego przedmiotu, a w przypadku zbyt dużej ilości chętnych brane pod uwagę będą predyspozycje uczniów m.in. umiejętność samodzielnej pracy, udział w olimpiadach i konkursach. Jeśli to nie wyczerpie zapotrzebowania wówczas utworzona zostanie lista rezerwowa, z której w razie rezygnacji uczestnika projektodawca będzie kwalifikował do wsparcia. Planowana liczebność grup - zgodna z obwiązującymi przepisami. Każdy chętny złoży w Biurze Projektu formularz zgłoszeniowy podpisany przez rodziców/opiekunów prawnych.

Kampania promocyjna zostanie przeprowadzona przez nauczycieli na godzinach wychowawczych oraz na zebraniach z rodzicami. Nauczyciele prowadzący poszczególne oddziały szkolne będą odpowiedzialni za wyłonienie grupy docelowej uczniów biorących udział w zajęciach.

 

Projekt w ramach RPO WSL 2014-2020, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, dla osi priorytetowej: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego dla działania: 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego dla poddziałania: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego.

 

Kategoria: powiązane pliki [4]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
docx formularz_uczniowie_Krostoszowice.docx 830KB pobierz Plik: formularz_uczniowie_Krostoszowice.docx
doc Regulamin Rekrutacji uczestników Krostoszowice.doc 899KB pobierz Plik: Regulamin Rekrutacji uczestników Krostoszowice.doc
docx formularz nauczyciele Krostoszowice.docx 829.05KB pobierz Plik: formularz nauczyciele Krostoszowice.docx
doc Regulamin rekrutacji - nauczyciele Krostoszowice.doc 875.5KB pobierz Plik: Regulamin rekrutacji - nauczyciele Krostoszowice.doc

do góry